Az 1960-as évek második felében egy Csehszlovák export/import cég, a MOTOKOV ami a JAWA és a PS exportőre is volt lehetségesnek látta egy kis,könnyű motorkerékpár piacra-dobását melyhez bizonyos országokban jogosítvány sem kell. Valami a francia gyártmányú SOLEX-re gondolt amit akkoriban igen jól vettek az emberek de később elvetették az ötletet. Az ötlet elvetése révén a Motokov érdeklődését vesztette a PS által gyártott kismotorok iránt és megegyeztek,hogy nincs irántuk kereslet a piacon. Ezzel a PS nem értett egyet ők nagy lehetőségeket láttak a piacban és fojtatták a tervezést és leginkább egy pedál-indítású motorra gondoltak a német piac részére. Két tervező G.Ulicky és J.Safarík azt a feladatot kapták, hogy tervezzenek meg két verziót egy kis motorból. Az első verzió nagyobb kerekű legyen "23" a másik pedig kisebb "16"-os. úgy gondolták,hogy a nagyobb kerekűt kéne exportálni ezért egy motort a 28-as típust ezzel a kerékkel kezdték el gyártani. Volt egy másik fejlesztés is kilátásban, a 100-as típus melyet 1970-ben gyártottak tesztelés céljából és 1971 tavaszán megkezdték a sorozatgyártást. A motor nem rendelkezett hátsó rugózással de egy újfajta gyújtással rendelkezett mely egy piros dobozban kapott helyet amit dinamónak neveztek. Ez a gyújtórendszer akkoriban világelső volt a motorokon mert addig csak autókon használták. A 28-as tipus egy teljesen új generációt képviselt a PS által gyártott motorok közt úgyhogy úgy döntöttek,hogy nem JAWA lesz a neve. A két gyártó (PS, JAWA) közt kötött társszerződés is felbomlott és a PS nem akarta a Manet nevet használni. Egy jó márkanevet nehéz találni de azért mégis sikerült. Akkoriban Csehszlovákiában ment egy híres sláger melynek Babettasla do sveta volt a címe(Babetta egy női név). A gyártó úgy gondolta, hogy ez a név -BABETTA- a világpiacon is megállná a helyét és úgy döntöttek, hogy ez lesz a motor neve. Az eladási értékek kielégítők voltak úgyhogy a PS el kezdte gyártani a kisebb kerekű verziót is.1973-ban a 206-os típusjelzésű motor sorozatgyártása megkezdődött. A motort leginkább Németországba,Hollandiába és az USA-ba exportálták. A Babetta 206 egy pedálindítású súrlódáskapcsolós modell volt melynek egyszerűségét a világpiac jól fogadta olyannyira,hogy 1974-ben Németországban a motor tervezési díjat is nyert. 18 000 darabot adtak el belőle Németországban és 60 000 db-ot szerte a világon. A motor világismert robogóvá vált. 1975-ben a PS átalakította a motor hátsó részét ahol egy rugós lengéscsillapító kapott helyet. Ez a modell a Babetta 207-es olyan nagy sikernek örvendhetett,hogy 1976-ban az exportra szánt modellek 100%-át eladták. Nyugat-Németországban adtak el belőle egyedül 20 000-darabot.A mai napig ezek közül a motorok közül még nagyon sok úton van. Végül is belátta a Motokov cég a hibáját melyet akkor vétett amikor nem támogatta a robogó forgalmazását és zöld utat adott a jövőbeli újításoknak. Rövid időn belül a PS létrehozott több változatot is :207-200,207-300,207-400,207-500 különböző országok részére. Németország és Hollandia számára egy speciális 25Km/h-s változatot. Az egyesült államoknak egy 30Km/h-s változatot és a hazai piac részére egy 40Km/h-s modellt is. Volt egy kétüléses vált. is. A ps és a Motokov tudta,hogy semmi nem tart örökké így hát egy új modell tervezését is elkezdték. 1983-ban egy új modell a 210-es látta meg a napvilágot. Ez a modell a 207-es koncepción alapult de teljesen új volt a "design" és a sima súrlódáskapcsolót egy új kétsebességes automata váltó váltotta fel. A német piacon az egysebességes 207-est jobban kedvelték ezért oda továbbra is azt exportálták. A 210-es különböző verziói 25 és 50Km/h-közt "tudtak menni" de egy kis tunninggal könnyedén elérték a 60Km/h-t is. A PS szintúgy a JAWA egy nagyobb cég, a ZVL társvállalatai voltak. A ZVL egy szlovák nehézipari vállalat.(a PS- t a rendszerváltás után kiprivatizálták ami nem tett túl jót neki) A hidegháború kezdetével a fegyver és katonai eszközgyártás újraindult így hát a motorgyárnak el kellett költöznie POVAZSKE-ből. 1985 végén a gyárat Koloravo-ba költöztették és azt hitték minden úgy fog menni ahogy azelőtt. Rosszul hitték. A gyárba nem vittek át minden korszerű berendezést és a képzett munkások is mind Povazske-ben maradtak ezért magyar vendégmunkások találtak állást a gyárban. Ez a minőség romlását jelentette mégpedig annyira, hogy jó pár motor az első 100KM megtétele után meghibásodott. A motorokat nem lehetett eladni és a JAWA teljesen törölte kapcsolatait a PS-sel mert nem akarta,hogy a cég rossz híre lerontsa a JAWA jó hírét. Aztán 1994-ben a helyzet megváltozott. A Babetta társszerződést kötött a Piaggio-val és elkezdtek motorokat gyártani Korado néven. Azóta a gyárban újra rend van és folyik a munka.Az 1960-as évek második felében egy Csehszlovák export/import cég, a MOTOKOV ami a JAWA és a PS exportőre is volt lehetségesnek látta egy kis,könnyű motorkerékpár piacra-dobását melyhez bizonyos országokban jogosítvány sem kell. Valami a francia gyártmányú SOLEX-re gondolt amit akkoriban igen jól vettek az emberek de később elvetették az ötletet. Az ötlet elvetése révén a Motokov érdeklődését vesztette a PS által gyártott kismotorok iránt és megegyeztek,hogy nincs irántuk kereslet a piacon. Ezzel a PS nem értett egyet ők nagy lehetőségeket láttak a piacban és fojtatták a tervezést és leginkább egy pedál-indítású motorra gondoltak a német piac részére. Két tervező G.Ulicky és J.Safarík azt a feladatot kapták, hogy tervezzenek meg két verziót egy kis motorból. Az első verzió nagyobb kerekű legyen "23" a másik pedig kisebb "16"-os. úgy gondolták,hogy a nagyobb kerekűt kéne exportálni ezért egy motort a 28-as típust ezzel a kerékkel kezdték el gyártani. Volt egy másik fejlesztés is kilátásban, a 100-as típus melyet 1970-ben gyártottak tesztelés céljából és 1971 tavaszán megkezdték a sorozatgyártást. A motor nem rendelkezett hátsó rugózással de egy újfajta gyújtással rendelkezett mely egy piros dobozban kapott helyet amit dinamónak neveztek. Ez a gyújtórendszer akkoriban világelső volt a motorokon mert addig csak autókon használták. A 28-as tipus egy teljesen új generációt képviselt a PS által gyártott motorok közt úgyhogy úgy döntöttek,hogy nem JAWA lesz a neve. A két gyártó (PS, JAWA) közt kötött társszerződés is felbomlott és a PS nem akarta a Manet nevet használni. Egy jó márkanevet nehéz találni de azért mégis sikerült. Akkoriban Csehszlovákiában ment egy híres sláger melynek Babettasla do sveta volt a címe(Babetta egy női név). A gyártó úgy gondolta, hogy ez a név -BABETTA- a világpiacon is megállná a helyét és úgy döntöttek, hogy ez lesz a motor neve. Az eladási értékek kielégítők voltak úgyhogy a PS el kezdte gyártani a kisebb kerekű verziót is.1973-ban a 206-os típusjelzésű motor sorozatgyártása megkezdődött. A motort leginkább Németországba,Hollandiába és az USA-ba exportálták. A Babetta 206 egy pedálindítású súrlódáskapcsolós modell volt melynek egyszerűségét a világpiac jól fogadta olyannyira,hogy 1974-ben Németországban a motor tervezési díjat is nyert. 18 000 darabot adtak el belőle Németországban és 60 000 db-ot szerte a világon. A motor világismert robogóvá vált. 1975-ben a PS átalakította a motor hátsó részét ahol egy rugós lengéscsillapító kapott helyet. Ez a modell a Babetta 207-es olyan nagy sikernek örvendhetett,hogy 1976-ban az exportra szánt modellek 100%-át eladták. Nyugat-Németországban adtak el belőle egyedül 20 000-darabot.A mai napig ezek közül a motorok közül még nagyon sok úton van. Végül is belátta a Motokov cég a hibáját melyet akkor vétett amikor nem támogatta a robogó forgalmazását és zöld utat adott a jövőbeli újításoknak. Rövid időn belül a PS létrehozott több változatot is :207-200,207-300,207-400,207-500 különböző országok részére. Németország és Hollandia számára egy speciális 25Km/h-s változatot. Az egyesült államoknak egy 30Km/h-s változatot és a hazai piac részére egy 40Km/h-s modellt is. Volt egy kétüléses vált. is. A ps és a Motokov tudta,hogy semmi nem tart örökké így hát egy új modell tervezését is elkezdték. 1983-ban egy új modell a 210-es látta meg a napvilágot. Ez a modell a 207-es koncepción alapult de teljesen új volt a "design" és a sima súrlódáskapcsolót egy új kétsebességes automata váltó váltotta fel. A német piacon az egysebességes 207-est jobban kedvelték ezért oda továbbra is azt exportálták. A 210-es különböző verziói 25 és 50Km/h-közt "tudtak menni" de egy kis tunninggal könnyedén elérték a 60Km/h-t is. A PS szintúgy a JAWA egy nagyobb cég, a ZVL társvállalatai voltak. A ZVL egy szlovák nehézipari vállalat.(a PS- t a rendszerváltás után kiprivatizálták ami nem tett túl jót neki) A hidegháború kezdetével a fegyver és katonai eszközgyártás újraindult így hát a motorgyárnak el kellett költöznie POVAZSKE-ből. 1985 végén a gyárat Koloravo-ba költöztették és azt hitték minden úgy fog menni ahogy azelőtt. Rosszul hitték. A gyárba nem vittek át minden korszerű berendezést és a képzett munkások is mind Povazske-ben maradtak ezért magyar vendégmunkások találtak állást a gyárban. Ez a minőség romlását jelentette mégpedig annyira, hogy jó pár motor az első 100KM megtétele után meghibásodott. A motorokat nem lehetett eladni és a JAWA teljesen törölte kapcsolatait a PS-sel mert nem akarta,hogy a cég rossz híre lerontsa a JAWA jó hírét. Aztán 1994-ben a helyzet megváltozott. A Babetta társszerződést kötött a Piaggio-val és elkezdtek motorokat gyártani Korado néven. Azóta a gyárban újra rend van és folyik a munka. |