Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Üdvözlet
 
Bíbíbíí
 
Chat
Ide Várom a hozzászólásokat:D
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Reflexteszt

 

Babetta :D

Az 1960-as évek második felében egy Csehszlovák export/import cég, a MOTOKOV ami a JAWA és a PS exportőre is volt lehetségesnek látta egy kis,könnyű motorkerékpár piacra-dobását melyhez bizonyos országokban jogosítvány sem kell. Valami a francia gyártmányú SOLEX-re gondolt amit akkoriban igen jól vettek az emberek de később elvetették az ötletet. Az ötlet elvetése révén a Motokov érdeklődését vesztette a PS által gyártott kismotorok iránt és megegyeztek,hogy nincs irántuk kereslet a piacon. Ezzel a PS nem értett egyet ők nagy lehetőségeket láttak a piacban és fojtatták a tervezést és leginkább egy pedál-indítású motorra gondoltak a német piac részére. Két tervező G.Ulicky és J.Safarík azt a feladatot kapták, hogy tervezzenek meg két verziót egy kis motorból. Az első verzió nagyobb kerekű legyen "23" a másik pedig kisebb "16"-os. úgy gondolták,hogy a nagyobb kerekűt kéne exportálni ezért egy motort a 28-as típust ezzel a kerékkel kezdték el gyártani. Volt egy másik fejlesztés is kilátásban, a 100-as típus melyet 1970-ben gyártottak tesztelés céljából és 1971 tavaszán megkezdték a sorozatgyártást. A motor nem rendelkezett hátsó rugózással de egy újfajta gyújtással rendelkezett mely egy piros dobozban kapott helyet amit dinamónak neveztek. Ez a gyújtórendszer akkoriban világelső volt a motorokon mert addig csak autókon használták. A 28-as tipus egy teljesen új generációt képviselt a PS által gyártott motorok közt úgyhogy úgy döntöttek,hogy nem JAWA lesz a neve. A két gyártó (PS, JAWA) közt kötött társszerződés is felbomlott és a PS nem akarta a Manet nevet használni. Egy jó márkanevet nehéz találni de azért mégis sikerült. Akkoriban Csehszlovákiában ment egy híres sláger melynek Babettasla do sveta volt a címe(Babetta egy női név). A gyártó úgy gondolta, hogy ez a név -BABETTA- a világpiacon is megállná a helyét és úgy döntöttek, hogy ez lesz a motor neve. Az eladási értékek kielégítők voltak úgyhogy a PS el kezdte gyártani a kisebb kerekű verziót is.1973-ban a 206-os típusjelzésű motor sorozatgyártása megkezdődött. A motort leginkább Németországba,Hollandiába és az USA-ba exportálták. A Babetta 206 egy pedálindítású súrlódáskapcsolós modell volt melynek egyszerűségét a világpiac jól fogadta olyannyira,hogy 1974-ben Németországban a motor tervezési díjat is nyert. 18 000 darabot adtak el belőle Németországban és 60 000 db-ot szerte a világon. A motor világismert robogóvá vált. 1975-ben a PS átalakította a motor hátsó részét ahol egy rugós lengéscsillapító kapott helyet. Ez a modell a Babetta 207-es olyan nagy sikernek örvendhetett,hogy 1976-ban az exportra szánt modellek 100%-át eladták. Nyugat-Németországban adtak el belőle egyedül 20 000-darabot.A mai napig ezek közül a motorok közül még nagyon sok úton van. Végül is belátta a Motokov cég a hibáját melyet akkor vétett amikor nem támogatta a robogó forgalmazását és zöld utat adott a jövőbeli újításoknak. Rövid időn belül a PS létrehozott több változatot is :207-200,207-300,207-400,207-500 különböző országok részére. Németország és Hollandia számára egy speciális 25Km/h-s változatot. Az egyesült államoknak egy 30Km/h-s változatot és a hazai piac részére egy 40Km/h-s modellt is. Volt egy kétüléses vált. is. A ps és a Motokov tudta,hogy semmi nem tart örökké így hát egy új modell tervezését is elkezdték. 1983-ban egy új modell a 210-es látta meg a napvilágot. Ez a modell a 207-es koncepción alapult de teljesen új volt a "design" és a sima súrlódáskapcsolót egy új kétsebességes automata váltó váltotta fel. A német piacon az egysebességes 207-est jobban kedvelték ezért oda továbbra is azt exportálták. A 210-es különböző verziói 25 és 50Km/h-közt "tudtak menni" de egy kis tunninggal könnyedén elérték a 60Km/h-t is. A PS szintúgy a JAWA egy nagyobb cég, a ZVL társvállalatai voltak. A ZVL egy szlovák nehézipari vállalat.(a PS- t a rendszerváltás után kiprivatizálták ami nem tett túl jót neki) A hidegháború kezdetével a fegyver és katonai eszközgyártás újraindult így hát a motorgyárnak el kellett költöznie POVAZSKE-ből. 1985 végén a gyárat Koloravo-ba költöztették és azt hitték minden úgy fog menni ahogy azelőtt. Rosszul hitték. A gyárba nem vittek át minden korszerű berendezést és a képzett munkások is mind Povazske-ben maradtak ezért magyar vendégmunkások találtak állást a gyárban. Ez a minőség romlását jelentette mégpedig annyira, hogy jó pár motor az első 100KM megtétele után meghibásodott. A motorokat nem lehetett eladni és a JAWA teljesen törölte kapcsolatait a PS-sel mert nem akarta,hogy a cég rossz híre lerontsa a JAWA jó hírét. Aztán 1994-ben a helyzet megváltozott. A Babetta társszerződést kötött a Piaggio-val és elkezdtek motorokat gyártani Korado néven. Azóta a gyárban újra rend van és folyik a munka.Az 1960-as évek második felében egy Csehszlovák export/import cég, a MOTOKOV ami a JAWA és a PS exportőre is volt lehetségesnek látta egy kis,könnyű motorkerékpár piacra-dobását melyhez bizonyos országokban jogosítvány sem kell. Valami a francia gyártmányú SOLEX-re gondolt amit akkoriban igen jól vettek az emberek de később elvetették az ötletet. Az ötlet elvetése révén a Motokov érdeklődését vesztette a PS által gyártott kismotorok iránt és megegyeztek,hogy nincs irántuk kereslet a piacon. Ezzel a PS nem értett egyet ők nagy lehetőségeket láttak a piacban és fojtatták a tervezést és leginkább egy pedál-indítású motorra gondoltak a német piac részére. Két tervező G.Ulicky és J.Safarík azt a feladatot kapták, hogy tervezzenek meg két verziót egy kis motorból. Az első verzió nagyobb kerekű legyen "23" a másik pedig kisebb "16"-os. úgy gondolták,hogy a nagyobb kerekűt kéne exportálni ezért egy motort a 28-as típust ezzel a kerékkel kezdték el gyártani. Volt egy másik fejlesztés is kilátásban, a 100-as típus melyet 1970-ben gyártottak tesztelés céljából és 1971 tavaszán megkezdték a sorozatgyártást. A motor nem rendelkezett hátsó rugózással de egy újfajta gyújtással rendelkezett mely egy piros dobozban kapott helyet amit dinamónak neveztek. Ez a gyújtórendszer akkoriban világelső volt a motorokon mert addig csak autókon használták. A 28-as tipus egy teljesen új generációt képviselt a PS által gyártott motorok közt úgyhogy úgy döntöttek,hogy nem JAWA lesz a neve. A két gyártó (PS, JAWA) közt kötött társszerződés is felbomlott és a PS nem akarta a Manet nevet használni. Egy jó márkanevet nehéz találni de azért mégis sikerült. Akkoriban Csehszlovákiában ment egy híres sláger melynek Babettasla do sveta volt a címe(Babetta egy női név). A gyártó úgy gondolta, hogy ez a név -BABETTA- a világpiacon is megállná a helyét és úgy döntöttek, hogy ez lesz a motor neve. Az eladási értékek kielégítők voltak úgyhogy a PS el kezdte gyártani a kisebb kerekű verziót is.1973-ban a 206-os típusjelzésű motor sorozatgyártása megkezdődött. A motort leginkább Németországba,Hollandiába és az USA-ba exportálták. A Babetta 206 egy pedálindítású súrlódáskapcsolós modell volt melynek egyszerűségét a világpiac jól fogadta olyannyira,hogy 1974-ben Németországban a motor tervezési díjat is nyert. 18 000 darabot adtak el belőle Németországban és 60 000 db-ot szerte a világon. A motor világismert robogóvá vált. 1975-ben a PS átalakította a motor hátsó részét ahol egy rugós lengéscsillapító kapott helyet. Ez a modell a Babetta 207-es olyan nagy sikernek örvendhetett,hogy 1976-ban az exportra szánt modellek 100%-át eladták. Nyugat-Németországban adtak el belőle egyedül 20 000-darabot.A mai napig ezek közül a motorok közül még nagyon sok úton van. Végül is belátta a Motokov cég a hibáját melyet akkor vétett amikor nem támogatta a robogó forgalmazását és zöld utat adott a jövőbeli újításoknak. Rövid időn belül a PS létrehozott több változatot is :207-200,207-300,207-400,207-500 különböző országok részére. Németország és Hollandia számára egy speciális 25Km/h-s változatot. Az egyesült államoknak egy 30Km/h-s változatot és a hazai piac részére egy 40Km/h-s modellt is. Volt egy kétüléses vált. is. A ps és a Motokov tudta,hogy semmi nem tart örökké így hát egy új modell tervezését is elkezdték. 1983-ban egy új modell a 210-es látta meg a napvilágot. Ez a modell a 207-es koncepción alapult de teljesen új volt a "design" és a sima súrlódáskapcsolót egy új kétsebességes automata váltó váltotta fel. A német piacon az egysebességes 207-est jobban kedvelték ezért oda továbbra is azt exportálták. A 210-es különböző verziói 25 és 50Km/h-közt "tudtak menni" de egy kis tunninggal könnyedén elérték a 60Km/h-t is. A PS szintúgy a JAWA egy nagyobb cég, a ZVL társvállalatai voltak. A ZVL egy szlovák nehézipari vállalat.(a PS- t a rendszerváltás után kiprivatizálták ami nem tett túl jót neki) A hidegháború kezdetével a fegyver és katonai eszközgyártás újraindult így hát a motorgyárnak el kellett költöznie POVAZSKE-ből. 1985 végén a gyárat Koloravo-ba költöztették és azt hitték minden úgy fog menni ahogy azelőtt. Rosszul hitték. A gyárba nem vittek át minden korszerű berendezést és a képzett munkások is mind Povazske-ben maradtak ezért magyar vendégmunkások találtak állást a gyárban. Ez a minőség romlását jelentette mégpedig annyira, hogy jó pár motor az első 100KM megtétele után meghibásodott. A motorokat nem lehetett eladni és a JAWA teljesen törölte kapcsolatait a PS-sel mert nem akarta,hogy a cég rossz híre lerontsa a JAWA jó hírét. Aztán 1994-ben a helyzet megváltozott. A Babetta társszerződést kötött a Piaggio-val és elkezdtek motorokat gyártani Korado néven. Azóta a gyárban újra rend van és folyik a munka.

 
A Nap Képe!!

A nap képe:

 
Musica:D
 
Az idő::
 
Idáig Ennyien Néztétek:
Indulás: 2005-10-16
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Nyomjátok!!!
 
Linkek
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Szavazás
Szavazz!!!!!
Tetszik e az oldal

Igeeeeeeeennnnn
nnnnneeeeeemmm
Biztossss
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Egérkövető
 
Block
 
effect
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal