Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Üdvözlet
 
Bíbíbíí
 
Chat
Ide Várom a hozzászólásokat:D
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Reflexteszt

 

Babetta :D

Az 1960-as évek második felében egy Csehszlovák export/import cég, a MOTOKOV ami a JAWA és a PS exportőre is volt lehetségesnek látta egy kis,könnyű motorkerékpár piacra-dobását melyhez bizonyos országokban jogosítvány sem kell. Valami a francia gyártmányú SOLEX-re gondolt amit akkoriban igen jól vettek az emberek de később elvetették az ötletet. Az ötlet elvetése révén a Motokov érdeklődését vesztette a PS által gyártott kismotorok iránt és megegyeztek,hogy nincs irántuk kereslet a piacon. Ezzel a PS nem értett egyet ők nagy lehetőségeket láttak a piacban és fojtatták a tervezést és leginkább egy pedál-indítású motorra gondoltak a német piac részére. Két tervező G.Ulicky és J.Safarík azt a feladatot kapták, hogy tervezzenek meg két verziót egy kis motorból. Az első verzió nagyobb kerekű legyen "23" a másik pedig kisebb "16"-os. úgy gondolták,hogy a nagyobb kerekűt kéne exportálni ezért egy motort a 28-as típust ezzel a kerékkel kezdték el gyártani. Volt egy másik fejlesztés is kilátásban, a 100-as típus melyet 1970-ben gyártottak tesztelés céljából és 1971 tavaszán megkezdték a sorozatgyártást. A motor nem rendelkezett hátsó rugózással de egy újfajta gyújtással rendelkezett mely egy piros dobozban kapott helyet amit dinamónak neveztek. Ez a gyújtórendszer akkoriban világelső volt a motorokon mert addig csak autókon használták. A 28-as tipus egy teljesen új generációt képviselt a PS által gyártott motorok közt úgyhogy úgy döntöttek,hogy nem JAWA lesz a neve. A két gyártó (PS, JAWA) közt kötött társszerződés is felbomlott és a PS nem akarta a Manet nevet használni. Egy jó márkanevet nehéz találni de azért mégis sikerült. Akkoriban Csehszlovákiában ment egy híres sláger melynek Babettasla do sveta volt a címe(Babetta egy női név). A gyártó úgy gondolta, hogy ez a név -BABETTA- a világpiacon is megállná a helyét és úgy döntöttek, hogy ez lesz a motor neve. Az eladási értékek kielégítők voltak úgyhogy a PS el kezdte gyártani a kisebb kerekű verziót is.1973-ban a 206-os típusjelzésű motor sorozatgyártása megkezdődött. A motort leginkább Németországba,Hollandiába és az USA-ba exportálták. A Babetta 206 egy pedálindítású súrlódáskapcsolós modell volt melynek egyszerűségét a világpiac jól fogadta olyannyira,hogy 1974-ben Németországban a motor tervezési díjat is nyert. 18 000 darabot adtak el belőle Németországban és 60 000 db-ot szerte a világon. A motor világismert robogóvá vált. 1975-ben a PS átalakította a motor hátsó részét ahol egy rugós lengéscsillapító kapott helyet. Ez a modell a Babetta 207-es olyan nagy sikernek örvendhetett,hogy 1976-ban az exportra szánt modellek 100%-át eladták. Nyugat-Németországban adtak el belőle egyedül 20 000-darabot.A mai napig ezek közül a motorok közül még nagyon sok úton van. Végül is belátta a Motokov cég a hibáját melyet akkor vétett amikor nem támogatta a robogó forgalmazását és zöld utat adott a jövőbeli újításoknak. Rövid időn belül a PS létrehozott több változatot is :207-200,207-300,207-400,207-500 különböző országok részére. Németország és Hollandia számára egy speciális 25Km/h-s változatot. Az egyesült államoknak egy 30Km/h-s változatot és a hazai piac részére egy 40Km/h-s modellt is. Volt egy kétüléses vált. is. A ps és a Motokov tudta,hogy semmi nem tart örökké így hát egy új modell tervezését is elkezdték. 1983-ban egy új modell a 210-es látta meg a napvilágot. Ez a modell a 207-es koncepción alapult de teljesen új volt a "design" és a sima súrlódáskapcsolót egy új kétsebességes automata váltó váltotta fel. A német piacon az egysebességes 207-est jobban kedvelték ezért oda továbbra is azt exportálták. A 210-es különböző verziói 25 és 50Km/h-közt "tudtak menni" de egy kis tunninggal könnyedén elérték a 60Km/h-t is. A PS szintúgy a JAWA egy nagyobb cég, a ZVL társvállalatai voltak. A ZVL egy szlovák nehézipari vállalat.(a PS- t a rendszerváltás után kiprivatizálták ami nem tett túl jót neki) A hidegháború kezdetével a fegyver és katonai eszközgyártás újraindult így hát a motorgyárnak el kellett költöznie POVAZSKE-ből. 1985 végén a gyárat Koloravo-ba költöztették és azt hitték minden úgy fog menni ahogy azelőtt. Rosszul hitték. A gyárba nem vittek át minden korszerű berendezést és a képzett munkások is mind Povazske-ben maradtak ezért magyar vendégmunkások találtak állást a gyárban. Ez a minőség romlását jelentette mégpedig annyira, hogy jó pár motor az első 100KM megtétele után meghibásodott. A motorokat nem lehetett eladni és a JAWA teljesen törölte kapcsolatait a PS-sel mert nem akarta,hogy a cég rossz híre lerontsa a JAWA jó hírét. Aztán 1994-ben a helyzet megváltozott. A Babetta társszerződést kötött a Piaggio-val és elkezdtek motorokat gyártani Korado néven. Azóta a gyárban újra rend van és folyik a munka.Az 1960-as évek második felében egy Csehszlovák export/import cég, a MOTOKOV ami a JAWA és a PS exportőre is volt lehetségesnek látta egy kis,könnyű motorkerékpár piacra-dobását melyhez bizonyos országokban jogosítvány sem kell. Valami a francia gyártmányú SOLEX-re gondolt amit akkoriban igen jól vettek az emberek de később elvetették az ötletet. Az ötlet elvetése révén a Motokov érdeklődését vesztette a PS által gyártott kismotorok iránt és megegyeztek,hogy nincs irántuk kereslet a piacon. Ezzel a PS nem értett egyet ők nagy lehetőségeket láttak a piacban és fojtatták a tervezést és leginkább egy pedál-indítású motorra gondoltak a német piac részére. Két tervező G.Ulicky és J.Safarík azt a feladatot kapták, hogy tervezzenek meg két verziót egy kis motorból. Az első verzió nagyobb kerekű legyen "23" a másik pedig kisebb "16"-os. úgy gondolták,hogy a nagyobb kerekűt kéne exportálni ezért egy motort a 28-as típust ezzel a kerékkel kezdték el gyártani. Volt egy másik fejlesztés is kilátásban, a 100-as típus melyet 1970-ben gyártottak tesztelés céljából és 1971 tavaszán megkezdték a sorozatgyártást. A motor nem rendelkezett hátsó rugózással de egy újfajta gyújtással rendelkezett mely egy piros dobozban kapott helyet amit dinamónak neveztek. Ez a gyújtórendszer akkoriban világelső volt a motorokon mert addig csak autókon használták. A 28-as tipus egy teljesen új generációt képviselt a PS által gyártott motorok közt úgyhogy úgy döntöttek,hogy nem JAWA lesz a neve. A két gyártó (PS, JAWA) közt kötött társszerződés is felbomlott és a PS nem akarta a Manet nevet használni. Egy jó márkanevet nehéz találni de azért mégis sikerült. Akkoriban Csehszlovákiában ment egy híres sláger melynek Babettasla do sveta volt a címe(Babetta egy női név). A gyártó úgy gondolta, hogy ez a név -BABETTA- a világpiacon is megállná a helyét és úgy döntöttek, hogy ez lesz a motor neve. Az eladási értékek kielégítők voltak úgyhogy a PS el kezdte gyártani a kisebb kerekű verziót is.1973-ban a 206-os típusjelzésű motor sorozatgyártása megkezdődött. A motort leginkább Németországba,Hollandiába és az USA-ba exportálták. A Babetta 206 egy pedálindítású súrlódáskapcsolós modell volt melynek egyszerűségét a világpiac jól fogadta olyannyira,hogy 1974-ben Németországban a motor tervezési díjat is nyert. 18 000 darabot adtak el belőle Németországban és 60 000 db-ot szerte a világon. A motor világismert robogóvá vált. 1975-ben a PS átalakította a motor hátsó részét ahol egy rugós lengéscsillapító kapott helyet. Ez a modell a Babetta 207-es olyan nagy sikernek örvendhetett,hogy 1976-ban az exportra szánt modellek 100%-át eladták. Nyugat-Németországban adtak el belőle egyedül 20 000-darabot.A mai napig ezek közül a motorok közül még nagyon sok úton van. Végül is belátta a Motokov cég a hibáját melyet akkor vétett amikor nem támogatta a robogó forgalmazását és zöld utat adott a jövőbeli újításoknak. Rövid időn belül a PS létrehozott több változatot is :207-200,207-300,207-400,207-500 különböző országok részére. Németország és Hollandia számára egy speciális 25Km/h-s változatot. Az egyesült államoknak egy 30Km/h-s változatot és a hazai piac részére egy 40Km/h-s modellt is. Volt egy kétüléses vált. is. A ps és a Motokov tudta,hogy semmi nem tart örökké így hát egy új modell tervezését is elkezdték. 1983-ban egy új modell a 210-es látta meg a napvilágot. Ez a modell a 207-es koncepción alapult de teljesen új volt a "design" és a sima súrlódáskapcsolót egy új kétsebességes automata váltó váltotta fel. A német piacon az egysebességes 207-est jobban kedvelték ezért oda továbbra is azt exportálták. A 210-es különböző verziói 25 és 50Km/h-közt "tudtak menni" de egy kis tunninggal könnyedén elérték a 60Km/h-t is. A PS szintúgy a JAWA egy nagyobb cég, a ZVL társvállalatai voltak. A ZVL egy szlovák nehézipari vállalat.(a PS- t a rendszerváltás után kiprivatizálták ami nem tett túl jót neki) A hidegháború kezdetével a fegyver és katonai eszközgyártás újraindult így hát a motorgyárnak el kellett költöznie POVAZSKE-ből. 1985 végén a gyárat Koloravo-ba költöztették és azt hitték minden úgy fog menni ahogy azelőtt. Rosszul hitték. A gyárba nem vittek át minden korszerű berendezést és a képzett munkások is mind Povazske-ben maradtak ezért magyar vendégmunkások találtak állást a gyárban. Ez a minőség romlását jelentette mégpedig annyira, hogy jó pár motor az első 100KM megtétele után meghibásodott. A motorokat nem lehetett eladni és a JAWA teljesen törölte kapcsolatait a PS-sel mert nem akarta,hogy a cég rossz híre lerontsa a JAWA jó hírét. Aztán 1994-ben a helyzet megváltozott. A Babetta társszerződést kötött a Piaggio-val és elkezdtek motorokat gyártani Korado néven. Azóta a gyárban újra rend van és folyik a munka.

 
A Nap Képe!!

A nap képe:

 
Musica:D
 
Az idő::
 
Idáig Ennyien Néztétek:
Indulás: 2005-10-16
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Nyomjátok!!!
 
Linkek
 
Naptár
2022. Június
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
<<   >>
 
Szavazás
Szavazz!!!!!
Tetszik e az oldal

Igeeeeeeeennnnn
nnnnneeeeeemmm
Biztossss
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Egérkövető
 
Block
 
effect
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?